Sting flies 'round Europe Sting flies 'round Europe
European UnionCzech RepublicGermanyFranceSpainPortugalItalyMaltaGreeceSloveniaHungarySlovakiaAustria

LuxembourgBelgiumUnited KingdomIrelandThe NetherlandsDenmarkSwedenNorwayFinlandEstoniaLatviaLithuaniaPoland
TL ULTRALIGHT LONG DISTANCE FLIGT EXPEDITION 2006

LAA - Pilot Aerosalon Jihlava
Aviatická pouť Aeroweb

Aktuality

Výpis záznamů 110 z celkového počtu 66 vyhovujících záznamů.
Belgie (1)Česká republika (9)Dánsko (1)Estónsko (1)Finsko (2)Francie (7)Irsko (4)Itálie (7)Litva (1)Lotyšsko (1)Lucembursko (0)Maďarsko (0)Malta (3)Německo (1)Nizozemí (2)Norsko (5)Polsko (1)Portugalsko (3)Rakousko (0)Řecko (6)Slovensko (0)Slovinsko (1)Španělsko (2)Švédsko (2)Švýcarsko (0)Velká Británie (5)všechny státy (65)

Expediční kalendář 2007
Fotografie z expedičního letu naleznete ve stolním kalendáři pro rok 2007. Kalendář má 30 stránek (15 listů) formátu 30x11 cm. Na každé straně je uvedeno kalendárium na dva týdny včetně jmenin a státních svátků a fotografie z expedičního letu s popiskem. Všechny texty jsou uvedeny česky a anglicky.
[19.11.2006] [Česká republika]

Expedice v číslech
Expedice je u konce a mě teď čeká mravenčí práce při třídění fotografií a psaní článků :-)). Tady je pár zajímavých čísel které také popisují expediční let.
[14.09.2006] [Česká republika]

Večerní let do Mošnova
Z Varšavy pokračujeme domů do Mošnova. Chtěl jsem ještě večer odletět na Osičiny, ale trochu jsme se zdrželi a tak přistáváme se západem slunce. Nad Ostravou nás vítá krásná impozantní duha přes celé nebe.
[28.08.2006] [Česká republika]

Přistání ve Varšavě mezi dvěma přeháňkami
Druhý den je počasí rozumnější a let domů je celkem klidný a příjemný. Cestou do Varšavy oblétáváme pár přeháněk, ale nejsou moc rozsáhlé, tak stačí malá odchylka od trati. Na rádiu poslouchám polštinu, a ač polsky neumím nic jiného nežli frázi, "slečno, vám to ale sluší," žasnu nad ochotou a profesionalitou polských dispečerů.
[27.08.2006] [Polsko]

Z Vilniusu do Varšavy napodruhé
Počasí není nic moc, ale při pohledu z hlavního prospektu Vilniusu to nevypadá zase až tak špatně a tak vyrážíme autobusem na letiště. Procedůra odletu s malým letadlem je nepříjemně zdlouhavá. Nikdo neví co s námi, kam s námi a co vlastně chceme. Nechávají nás tvrdnout tu půl hodiny, támhle třičtvrtě. Nakonec se dostáváme na vytoužený briefing. Podávám letový plán a dostávám meteo. Chtěl jsem se zeptat jak to vypadá na trati s počasím, ale narážím na jazykovou bariéru.
[26.08.2006] [Litva]

Úžasný svět virtuální reality aneb poleťte expedici s námi!
V samém závěru expedice jsem dostal velice zajímavý mail od pilota létajícího na simulátoru. Překvapil mne a zároveň velice potěšil. Já sám na počítači nelétám, ale nedávno jsem u kamaráda měl možnost nahlédnout do virtuálního kokpitu a přiznám se, že mne až mrazilo v zádech nad reálností průběhu letu.
[25.08.2006] [Česká republika]

Krátké lety mezi hlavními městy pobaltských republik
Pobaltské republiky stejně jako ta naše "nejsou v šengenu". Znamená to pro nás, že musíme pro vstup do země a také pro výstup používat velká mezinárodní letiště. A když už musíme na velká letiště, rozhodli jsme se navštívit v každé pobaltské rebublice hlavní město.
[22.08.2006] [Lotyšsko]

Jsem zvědav, co nás čeká v bývalých sovětských republikach
Z Malmi do Tallinnu je to skutečně kousek. Finský záliv překonáváme i s přiblížením na tallinské letiště za 45 minut a to jsme ještě nad městy chvíli fotografovali. Letiště v Tallinnu je velmi blízko centru města. Cesta autobusem až na hlavní třídu trvá ani ne 20 minut. Není zde malé letiště pro sportovní letadla, tak musíme přistát na velkém.
[16.08.2006] [Estónsko]

Helsinki Malmi - letiště u metropole pro všeobecné letectví
Brzy ráno pokračuju do Helsinek. Je krásné počasí akorát o půl šesté ráno místního času je ještě dost zima. Odpoledne sluníčko ohřeje vzduch na příjemných 26 až 28 stupňů, ale teď je nějakých 12 stupňů. Stoupu do 5000 stop a obávám se, že tam pěkně zmrznu. Hned po startu se však teplota vnějšího vzduchu začne šplhat nahoru a v 2000 stopách je příjemných 19 stupňů. Vzduch při zemi byl asi ochlazen od studeného Baltu.
[15.08.2006] [Finsko]

Krátký let na letiště u rybníku a kempu s pěknou plovárnou
Je sobota, zítra budu pokračovat do Helsinek a jelikož je pěkné vedro, letím někam, kde se dá odpoledne strávit relaxací u vody a koupáním. Při výběru podle mapy jsem měl šťastnou ruku.