|
|
|
|
|
|
Prolétávané státy
Španělsko
Španělsko - podmínky létání (kontakty, užitečné informace) Povolení pro provoz UL v zemi: nevyžaduje se Podmínky vstupu a výstupu: přelet státní hranice s letovým plánem na mezinárodní letiště Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004 Požadavky na speciální vybavení letadla: odpovídač Kontakty na letecké úřady, organizace, služby: Národní letecký úřad: Dirección general de aviación civil, tel: +34-915 975 020, fax: +34-915 978 300 Národní aeroklub: Real Federación Aeronautica Espaňola, web: www.rfae.org Národní organizace UL létání: AEPUL, e-mail: info@aepul.org, web: www.aepul.aero Informace o létání, letištích, AIP: AENA, web: www.aena.es; Volar, e-mail: volar@aviasport.com, web: www.aviasport.com, tel: +34-91 803 77 11 Meteoinformace: Instituto Nacional de Meteorología, web: www.inm.es Plánování letů: FPL se vyžaduje pro lety v řízených prostorech a na řízená letiště Restrikce létání s UL letadly: zákaz letů v řízených prostorech a přistání na řízených letištích Průměrná cena paliva: AVGAS100LL 1,7-1,8 Euro/litr Průměrná cena letištních poplatků: cca 4-6 Eur Běžná dostupnost služeb na letištích: na letištích je občas bar nebo malá restaurace, na malých letištích možnost spaní ve stanu či pod křídlem Naše subjektivní hodnocení: velmi řídká síť letišť
Přílet do Španělska byl pro nás mírným zklamáním. Z letiště Biscarose jsme podali letový plán na krátký přelet do San Sebastian ležící v Biskajském zálivu. FPL nám však španělský dispečer stačil za letu zrušit těsně po jeho aktivaci. Nezbylo nám než se vrátit zpět do francie, kde jsme zjistili že španělé nám s UL letadlem FPL na řízené letiště prostě nepřijmou. Nakonec jsme letěli z Francie přímo do Portugalska a Španělsko jsme navštívili až při návratu jihem. Z Portugalského Portimaa jsme letěli přes Fáro na Sevillu, Cordobu, Albacete, Valencii do Castellon Del la Plana a dále okolo Barcelony do Francie. Letiště v Castellon leží přímo na pláži a mezinárodní provoz malých letadel je zde běžný. Zajímavé je přistání mezi sloupy veřejného osvětlení, jelikož dráha letiště končí přímo na kruhovém objezdu na hlavní silnici vedoucí do centra města.
Letiště jsou po španělsku roztroušena velmi řídce a tak přelety a hlavně tankování je nutné pečlivě naplánovat. Jak jsem vytušil, většina španělských UL pilotů poletuje na UL plochách a létají do tisíce stop nad zemí. Podle informací prezidenta AEPUL ve španělsku UL letadla ani více než v tisíci stopách létat nesmějí. Odhaduji, že UL ploch je po španělsku více nežli letišť, ale my jsme neměli dostatek času na jejich prozkoumání což mne velmi mrzí.
AKTUALITY:
Žádné odpovídající články nebyly nalezeny! ... další aktuality
FOTOGALERIE:
Žádné odpovídající galerie nebyly nalezeny! ... další fotogalerie
|
|
|