|
|
|
|
|
|
Prolétávané státy
Irsko
Irsko - podmínky létání (kontakty, užitečné informace) Povolení pro provoz UL v zemi: vyžaduje se, vystavuje CAA Podmínky vstupu a výstupu: FPL na letiště vstupu (Port of Entry), pro lety do Británie, Severního Irska a na okolní ostrovy platí speciální požadavky Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004 Požadavky na speciální vybavení letadla: nejsou Kontakty na letecké úřady, organizace, služby: Národní letecký úřad: The Irish Aviation Authority, web: www.iaa.ie; IAA - Mr. Kewin Swords, e-mail: osd@iaa.ie, tel: +353 1 6718655, fax: +353 1 6792934 Národní organizace UL létání: National Microlight Association of Ireland, web: www.nmai.ie Informace o létání, letištích, AIP: Vfr Flight Guide Ireland, web: www.learn2fly.ie; Pooleys Flight Equipment Ltd., web: www.pooleys.com Plánování letů: FPL se vyžaduje pro lety v řízených prostorech a na řízená letiště Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení Průměrná cena paliva: AVGAS100LL 2-2,1 Euro/litr Průměrná cena letištních poplatků: 10-15 Euro, parkování Dublin Weston 20 Euro/noc Běžná dostupnost služeb na letištích: letiště jsou spíše větší a vybavená všemi základními službami, na UL plochách jsem nepřistával, avšak existují Naše subjektivní hodnocení: Létání v Irsku je příjemné a bezproblémové, větší část krajiny je převážně rovinatá, západní pobřeží je hornatější avšak počasí zde nebývá letové příliš často pro VFR.
Jelikož jsem již slyšel, že pro lety z Británie do Irska platí speciální procedůry, radím se již při příletu na skotské letiště Oban s šéfem letiště jak mám zítra postupovat při podávání letového plánu pro let do Dublinu. Vybral jsem si pro přistání menší letiště na západním okraji Dublinu - Dublin Weston, které splňuje všechny náležitosti pro tento mezinárodní let. Šéf letiště v Oban mne upozorňuje, že kromě letového plánu musím nafaxovat speciální dotazník na zvláštní oddělení britské policie minimálně 24 hodin před plánovaným letem. Je pozdě odpoledne a já chci letět zítra ráno a tak doufám, že když pošlu dotazník ihned bude to dostatečné a nebudu zítra považován za teroristu. Cílem celé procedůry je totiž odhalit teroristy, kteří tak často cestují v malých letadle až po okénka naplněných výbušninou a jsou pro obě země velikou hrozbou. V dotazníku vyplňuji do mnoha malinkých kolonek kde jsem kdy bydlel, s kým jsem mluvil a mnoho dalších údajů a odesílám jej na tajemné faxové číslo. Chci zítra skutečně bezproblémově doletět a tak mi není líto času ani telefonních poplatků za ověření, že můj pečlivě vyplněný fax došel v pořádku kam měl a je čitelný. Na zvláštní oddělení policie však neexistuje žádné telefonní číslo, pouze faxové a přijetí faxu nikdo nepotvrzuje. Mám pocit, jako bych skončil v jednom velkém alibistickém přetékajícím koši se všemi ostatními piloty.
Nad Skotskem je ráno krásné počasí a let je příjemný. Po přeletu Irského moře mne z „hornatého“ Skotska čeká úplně, ale úplně placaté Irsko. V Dublinu přistávám bez problémů a po doplnění paliva hned pokračuji na západní pobřeží - na Aranské ostrovy. Zde se však výrazně kazí počasí a tak jsem rád, že na letišťi Chonamara je alespoň trošku vidět a já mám kde přistát. Krajina je tu celá poseta většími či menšími balvany, nikde ani kousek louky či pole na kterém by bylo možno nouzově přistát. Máte volbu mezi balvany velikosti rodinného automobilu a nebo vyskládanou zítkou z balvanů velikosti člověka. Mezi nimy se nacházejí uzounká, kraťoučká políčka. Druhý den se probouzím do stejné mlhy a nízké oblačnosti jako byla včera a tak mi nezbývá, než se vzdát představy létání nad krásnými Aran Islands a letět zpět do Dublinu. Ihned po příletu vyplňuji již dobře známý dotazník pro zvláštní oddělení policie pro zítřejší let zpět do Británie.
AKTUALITY:
Žádné odpovídající články nebyly nalezeny! ... další aktuality
FOTOGALERIE:
Žádné odpovídající galerie nebyly nalezeny! ... další fotogalerie
|
|
|