Sting flies 'round Europe Sting flies 'round Europe
European UnionCzech RepublicGermanyFranceSpainPortugalItalyMaltaGreeceSloveniaHungarySlovakiaAustria

LuxembourgBelgiumUnited KingdomIrelandThe NetherlandsDenmarkSwedenNorwayFinlandEstoniaLatviaLithuaniaPoland
TL ULTRALIGHT LONG DISTANCE FLIGT EXPEDITION 2006

Aviatická pouť Aeroweb

Prolétávané státy

Estónsko

Estónsko - podmínky létání (kontakty, užitečné informace)
Povolení pro provoz UL v zemi: vyžaduje se, vystavuje CAA
Podmínky vstupu a výstupu: FPL na mezinárodní letiště
Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004
Požadavky na speciální vybavení letadla: nejsou
Kontakty na letecké úřady, organizace, služby:
Národní letecký úřad: CAA, e-mail: ecaa@ecaa.ee, web: www.ecaa.ee, tel: +372 694 9675, fax: +372 694 9667
Informace o létání, letištích, AIP: eAIP, web: http://aip.eans.ee
Plánování letů: nejspíše se nevyžaduje při místních letech, my však létali pouze na mezinárodních letištích tak jsme vždy FPL podávali
Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení
Průměrná cena paliva: AVGAS100LL 26-28 EEK/litr
Průměrná cena letištních poplatků: Tallinn 210 EEK/přistání, 170 EEK parkování přes noc; Kuressaare 70 EEK/přistání, 40 EEK parkování přes noc
Běžná dostupnost služeb na letištích: v Tallinnu bylo odbavení vcelku v pohodě, odpovídající mezinárodnímu metropolitnímu letišti, bus od terminálu jede až do centra cca 25 minut
Naše subjektivní hodnocení: v Tallinnu - standartní mezinárodní letiště, Kuressaare je velmi pěkné regionální letiště, s perfektníma službama, přímo v letištní budově je velmi pěkné ubytování za 400 EEK/noc za dvoulůžkový pokoj, pokrytí WiFi zdarma

Do Tallinnu přilétáváme na velké mezinárodní letiště, jelikož Estonsko stejně jako Česká republika není v Schengenu a my jsme nuceni využít mezinárodní letiště s pasovou službou. Obvyklá procedůra probíhá vcelku rychle a letištní mikrobus pro nás přijíždí ještě než stačíme vystoupit z letadla. Honem si přerovnáváme věci v kabině a baťůžcích a hledáme nějaké závaží ke kterému bychom přivázali Stinga. Naštěstí jsou zde dobře vybaveni a nedaleko stojánky nacházíme klasické vybetonované pneumatiky. Pro pasové odbavení nás nutí použít přepážek pro cestující. Stojíme v příšerné zácpě turistů kteří právě přiletěli několika dopraváky. Okolo nás chodí posádky těchto letadel k přepážce s přednostním odbavením. Nejdříve mne napadlo, že bychom se tam měli skusit procpat také, než tady tvrdnout dlohé desítky minut v mačkanici. Velmi rychle jsem však změnil názor když jsem se podíval na Radima. Oba dva máme tričko, kraťasy a sandále. A na zádech baťůžek. Vysvětlovat někomu, že jsme taky posádka, skutečně nemá cenu. Druhý den pokračujeme na jihozápad Estonska na ostrov Saaremaa. Přistáváme na letišti Kuressaare. Nacházíme zde výtečný servis jak pro Stinga tak pro nás samotné. Dostáváme palivo, informace o místním létání, dobrou meteopředpověď a ubytováváme se přímo v letištní budově. Mají zde nově přistavené patro s několika pěknými pokoji. Ráno nás čeká snídaně a dokonce je zde pokrytí WiFi signálem. Do městečka je to asi dvacet minut příjemnou procházkou. Ideální místo na malý letecký výlet.

AKTUALITY:

Žádné odpovídající články nebyly nalezeny!

... další aktuality

FOTOGALERIE:

Žádné odpovídající galerie nebyly nalezeny!