|
|
|
|
|
|
Prolétávané státy
Slovinsko
Slovinsko - podmínky létání (kontakty, užitečné informace) Povolení pro provoz UL v zemi: vyžaduje se, vystavuje CAA Podmínky vstupu a výstupu: FPL Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004 Požadavky na speciální vybavení letadla: radio + odpovídač (vyžadují kopii Oprávnění letadlové stanice od ČTÚ) Kontakty na letecké úřady, organizace, služby: Národní letecký úřad: Civial Aviation Authority of the Republic of Slovenia, e-mail: urscl@caa-rs.si, web: www.caa-rs.si, tel: +386 1 473 46 00, fax: 01 431 60 35 Informace o létání, letištích, AIP: Slovenia Air Navigation Services, web: www.sloveniacontrol.si Ostatní kontakty: Aeronautical Association of Slovenia, web: www.lzs-zveza.si Plánování letů: FPL pro lety v řízených prostorech Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení Průměrná cena paliva: AVGAS100LL 1,6-1,8 Euro/litr Průměrná cena letištních poplatků: na větších letištích 12-15 Euro (Ljubljana je dražší) Běžná dostupnost služeb na letištích: Na větších letištích jsou služby na velmi dobré úrovni, palivo, meteoinformace, FPL. Stanování na letišti není všude možné jelikož větší letiště jsou střežena a oplocena. Naše subjektivní hodnocení: Slovinsko je velmi pěkná ale zároveň dost hornatá země. Létání je bezproblémové. Na větších letištích najdete i pilotshop s dobrým sortimentem map a pilotních pomůcek.
Do Slovinska přilétáváme přes Jadranské moře z Itálie. Nejprve jsme plánovai přílet okolo pobřeží, jižně od Benátek a přes Terst do Portorože. Nakonec jsme díky dobrému počasí zvolili přímou trasu z Pescary přes Anconu a rovnou do Portorože. Let nad mořem je velmi klidný a nemusíte si tolik povídat s dispečerama. Když letíte po pobřeží neustále musíte přelaďovat z jednoho stanoviště dispečerů na jiné a často dostanete i jiný kód pro odpovídač. Portorož je velmi příjemné menší letiště s asfaltovou dráhou. Po přistání nám dispečer oznamuje, že pro nás přijede Follow Me. Nechápu proč, když tady mají jen jednu pojezdovku a stojánka letadel je taky jen jednam, je nepřehlédnutelná a již tam stojí několik sportovních letadel. Když vidíme jak se k nám žene chlápek na babetě, v oranžové vestě s velkým nápisem FOLLOW ME na hrudi i zádech začneme se s Mílou oba smát.
Jelikož Slovinsko stejně jako Česko není v „Schengenu“ musíme projít pasovou kontrolou. Když jdeme zaplatit přistávací poplatek čeká nás milé uvítání v podobě panáka domácí slivovice. Slovinci jsou velmi pohostinný národ. Druhý den pokračujeme přes Maribor a Rakousko do Brna. Slovinsko je dost hornaté a tak je let do Mariboru v divokém počasí po přechodu fronty a ve zbývajících rozpadech docela náročný. Ljubljanské letiště má určené obletové koridory pro VFR a dokonce jsou zakresleny v mapě od Jeppesena, tak sledujeme čáru v mapě která vede docela údolím. V Mariboru přistáváme po vydatné přeháňce a snažíme se honem natankovat abychom mohli ještě vůbec odletět dále. V zádech máme pořádnou průtrž mračen. Startujeme v houstnoucím dešti, ale naše trať vede ven z bouřky, tak za pár minut máme pěkné letové počasí.
AKTUALITY:
Žádné odpovídající články nebyly nalezeny! ... další aktuality
FOTOGALERIE:
Žádné odpovídající galerie nebyly nalezeny! ... další fotogalerie
|
|
|