Sting flies 'round Europe Sting flies 'round Europe
European UnionCzech RepublicGermanyFranceSpainPortugalItalyMaltaGreeceSloveniaHungarySlovakiaAustria

LuxembourgBelgiumUnited KingdomIrelandThe NetherlandsDenmarkSwedenNorwayFinlandEstoniaLatviaLithuaniaPoland
TL ULTRALIGHT LONG DISTANCE FLIGT EXPEDITION 2006
Sting flies 'round Europe

Eglish language version ENGLISH Český jazyk ČESKY


EXPEDIČNÍ STOLNÍ KALENDÁŘ 2007

možno objednat zde

HLAVNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
TL-Ultralight

EXPEDICI PODPORUJÍ:
Databáze letišť LD Aviation Prague
NAV Flight Services Protool - Profesionální elektronářadí
WIA internet services

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
LAA - Pilot Aerosalon Jihlava
Aviatická pouť Aeroweb


Prolétávané státy

 

Finsko



Finsko - podmínky létání (kontakty, užitečné informace)
Povolení pro provoz UL v zemi: vyžaduje se, vystavuje CAA
Podmínky vstupu a výstupu: FPL na mezinárodní letiště
Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004
Požadavky na speciální vybavení letadla: nejsou
Kontakty na letecké úřady, organizace, služby:
Národní letecký úřad: Finnish Civil Aviation Authority, web: www.fcaa.fi, tel: +358-9-4250 11, fax: +358-9-4250 2898
Národní aeroklub: SUOMEN ILMAILULIITTO RY, web: www.ilmailuliitto.fi
Plánování letů: nevyžaduje se v prostoru třídy G
Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení
Průměrná cena paliva: AVGAS100LL 1,7-1,8 Euro/litr
Průměrná cena letištních poplatků: na klubových letištích většinou bez poplatku, Helsinky Malmi 35 Euro/přistání, mimo provozní dobu se poplatky neplatí
Běžná dostupnost služeb na letištích: na menších letištích možnost stanování, na severu je méně dostupný benzín jelikož všichni létají tankovat do sousedního Švédska kde stojí polovinu
Naše subjektivní hodnocení: na rozdíl od jiných států kde je přistání mimo provozní dobu letiště zakázané, ve Finsku přistát můžete a dokonce od vás nikdo nebude chtít přistávací poplatky, jinak pěkné létání, Helsinky Malmi je příjemně blízko centra metropole


Při letu z Nordkapu do Helsinek navštěvuji na severu finská letiště Ivalo a Kemi a dále volím cestu po švédském pobřeží. Ve Švédsku je výrazně levnější benzín. Některá finská letiště blízko švédských hranic ani letecký benzín nemají, protože všichni létají tankovat k sousedům. Ve Finsku platí zajímavé pravidlo - pokud přiletíte na letiště mimo provozní dobu nemusíte platit přistávací ani přibližovací poplatky. Je to příjemné zjištění, narozdíl třeba od Anglie, kde mimo provozní dobu bez zvláštního povolení přiletět vůbec nesmíte. Pro přílet do Helsinek na letiště Malmi volím brzké ráno. Přílet do Malmi je vcelku zajímavý. Severně Helsinek je velké dopravní letiště, tak příletová trasa pro lety od západu vede jižně města nad Finským zálivem. Je to nádherný vyhlídkový let přímo nad centrem metropole. Jako první věc mne překvapilo jak je centrum Helsinek málo rozlehlé. Je to vlastně jen pár ostrovů na břehu zálivu. Malmi je příjemné letiště s velmi dobrým servisem a vcelku hustým provozem. Má ideální polohu blízko centra města. Podnikáme odsud výlet do Rayskalla, nedalekého letiště užívaného hojně jak plachtaři tak UL piloy. Je zde pěkný kemp a zázemí. Dále pokračujeme do estonského Tallinnu, který je z Helsinek vzdálen jen pár desítek minut, přes Finský záliv. Jelikož Jeppesen teprve připravuje vydání informací o pobaltských republikách, využívám kopírku perfektně vybavený briefing na Malmi a dělám si kopie informací o hlavních letištích Estonska, Litvy a Lotyšska z jejich AIPu.

AKTUALITY:

Žádné odpovídající články nebyly nalezeny!

... další aktuality

FOTOGALERIE:

Žádné odpovídající galerie nebyly nalezeny!

... další fotogalerie