Sting flies 'round Europe Sting flies 'round Europe
European UnionCzech RepublicGermanyFranceSpainPortugalItalyMaltaGreeceSloveniaHungarySlovakiaAustria

LuxembourgBelgiumUnited KingdomIrelandThe NetherlandsDenmarkSwedenNorwayFinlandEstoniaLatviaLithuaniaPoland
TL ULTRALIGHT LONG DISTANCE FLIGT EXPEDITION 2006
Sting flies 'round Europe

Eglish language version ENGLISH Český jazyk ČESKY


EXPEDIČNÍ STOLNÍ KALENDÁŘ 2007

možno objednat zde

HLAVNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
TL-Ultralight

EXPEDICI PODPORUJÍ:
Databáze letišť LD Aviation Prague
NAV Flight Services Protool - Profesionální elektronářadí
WIA internet services

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
LAA - Pilot Aerosalon Jihlava
Aviatická pouť Aeroweb


Prolétávané státy

 

Rakousko



Rakousko - podmínky létání (kontakty, užitečné informace)
Povolení pro provoz UL v zemi: vyžaduje se, vystavuje Austro Control
Podmínky vstupu a výstupu: FPL
Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004
Požadavky na speciální vybavení letadla: odpovídač, záchranný systém, ELT
Kontakty na letecké úřady, organizace, služby:
Národní letecký úřad: Federal Ministry of Transport, Innovation and Technology (BMVIT), web: www.bmvit.gv.at; Austro Control GmbH, e-mail: info@austrocontrol.at, web: www.austrocontrol.at, tel: +43 51703, +43 51703.1647, fax: +43 51703 1206
Národní aeroklub: ÖSTERREICHISCHER AEROCLUB, e-mail: office@aeroclub.at, web: www.aeroclub.at, tel: +43 1 505 10 28
Informace o létání, letištích, AIP: Info o letištích/AD info, web: www.aviator.at
Plánování letů: nevyžaduje se pro neřízený let
Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení
Naše subjektivní hodnocení: V Rakousku jsme nakonec z časových důvodů nepřistávali - pouze jsme prolétli rakouským vzdušným prostorem z Mariboru okolo Vídně do Brna, tak bohužel nemohu hodnotit jejich pozemní servis. Na rádiu bylo vše bez problémů, dispečer byl příjemný a i v horším počasí při kličkování mezi přeháňkami byl průlet západně od Vídně bezproblémový.


Do vzdušného prostoru Rakouska vstupujeme severně od Mariboru a letíme přímo na Brno. Vídeň oblétáváme malým obloučkem ze západu. Skoro celou cestu přes rakouské území je na rádiu ticho. Není pěkné počasí a tak dnes žádná sportovní letadla nelétají. Jen při obletu Vídně se dispečer ozval s požadavkem nahlášení polohy a tratě obletu řízeného prostoru letiště Swechat. Naše kličkování mezi přeháňkami a vyhýbání se rozsáhlejším bouřkám nechával bez povšimnutí. Základny oblačnosti jsou docela vysoko a dohlednost je také dobrá. Jak se pomalu přibližujeme k Dunaji, počasí se zlepšuje více a více a podle brněnského VOLMETu nás na Tuřanech čeká sluníčko. Počasí v podhůří Alp dokáže i na celkem krátkém letu vykouzlit tolik proměn. Celý let z Mariboru do Tuřan trval dvě hodiny a dvacet minut. Původně jsme chtěli v Rakousku přistát a strávit zde alespoň jednu noc. Zdrželi jsme se však v řeckém Korfu a na rakouskou zastávku již nezbyl čas. Příští týden je letecká show v Duxfordu na kterou mám pozvánku a před odletem do Anglie musím ještě stihnout servisní prohlídku s expedičním Stingem v TL Ultralight v Hradci Králove.

AKTUALITY:

Žádné odpovídající články nebyly nalezeny!

... další aktuality

FOTOGALERIE:

Žádné odpovídající galerie nebyly nalezeny!

... další fotogalerie