Sting flies 'round Europe Sting flies 'round Europe
European UnionCzech RepublicGermanyFranceSpainPortugalItalyMaltaGreeceSloveniaHungarySlovakiaAustria

LuxembourgBelgiumUnited KingdomIrelandThe NetherlandsDenmarkSwedenNorwayFinlandEstoniaLatviaLithuaniaPoland
TL ULTRALIGHT LONG DISTANCE FLIGT EXPEDITION 2006
Sting flies 'round Europe

Eglish language version ENGLISH Český jazyk ČESKY


EXPEDIČNÍ STOLNÍ KALENDÁŘ 2007

možno objednat zde

HLAVNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
TL-Ultralight

EXPEDICI PODPORUJÍ:
Databáze letišť LD Aviation Prague
NAV Flight Services Protool - Profesionální elektronářadí
WIA internet services

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
LAA - Pilot Aerosalon Jihlava
Aviatická pouť Aeroweb


Prolétávané státy

 

Itálie



Itálie - podmínky létání (kontakty, užitečné informace)
Povolení pro provoz UL v zemi: nevyžaduje se
Podmínky vstupu a výstupu: FPL
Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004
Požadavky na speciální vybavení letadla: posádka musí během letu používat helmy (nikdo je však nenosí), UL letadlo nesmí mít rádio ani odpovídač (opět však platí, že všichni rádia mají a odpovídače většinou také)
Kontakty na letecké úřady, organizace, služby:
Národní letecký úřad: Ente Nazionale per l'Aviazione Civile, web: www.enac-italia.it, tel: +39 06 44596 - 1, fax: +39 06 44596 300
Národní aeroklub: Aero Club d'Italia, web: www.aeci.it, tel: +39 06 36 08 461, fax: +39 06 32609226
Národní organizace UL létání: Federazione Italiana Volo Ultraleggero, e-mail: info@fivu.it, web: www.fivu.it
Informace o létání, letištích, AIP: Aviazione Leggera OnLine, web: www.ulm.it; Volare - Campo di volo, e-mail: volare@volare.org, web: www.volare.org; Avioportolano Italia, web: www.avioportolano.it, tel: +39 041 935549, fax: +39 041 935549; ENAV s.p.a., web: www.enav.it, tel: +39.06.81.661
Plánování letů: nevyžaduje se, avšak pozor FPL se vyžaduje pro lety nad mořem
Restrikce létání s UL letadly: Zákaz letu v řízeném prostoru a ATZ a přistání na řízených letištích, zákaz letu blíže než 5km od letiště bez ATZ, maximální výška letu je 500 stop nad zemí (= 150 metrů!) o víkendech a svátcích je maximální výška letu 1000 stop na zemí (výška se vztahuje k nejvyžšímu bodu terénu v okruhu 3km). Dle telefonického rozhovoru s inspektorem úřadu civilního letectví - je-li v naší zemi UL považováno za letadlo a je vybaveno rádiem a odpovídačem máme létat stejně jako s letadlem GA...
Průměrná cena paliva: AVGAS100LL 1,9-2,1 Euro/litr, automobilový Natural 95 od pumpy za běžné ceny
Průměrná cena letištních poplatků: na UL plochách zdarma, letiště cca 8-20 Euro
Běžná dostupnost služeb na letištích: na mnoha UL plochách je možnost pěkného ubytování a často i restaurace
Naše subjektivní hodnocení: Na UL letištích je většinou velice dobrý servis poskytovaný místními piloty. Na velkých letištích dostupný Avgas bez problémů, o tom že jsme UL letadlo jsme s nikým nemluvili a nikdo se ani neptal.


Díky italskému prodejci TL Ultralight Sergiu Salgaro jsme měli po celé itálii perfektní servis. Staral se o nás přímo vzorně, tak je zpětně těžké říci jestli je na všech italských UL letištích tak úžasná pohostinnost a skvělý servis samozřejmostí nebo to byla práce Sergia. Každopádně to bylo velmi milé. Do Itálie vstupujeme okolo Monaka a pokračujeme na San Remo. Mezinárodní let z francouzského Castellet ukončuji ze vzduchu mezi Milánem a Bergamem nad UL plochou Baialupo. Dispečer na milánské oblasti sice nemůže pochopit co tady s tím letadlem chci dělat a proč neukončím FPL na letišti po přistání, ale nakonec po upřesnění polohy (Baialupo je asi kilometr vzdálené od traťového VOR) mi potvrzuje uzavření letového plánu. V Baialupo střídám spoluletce - dále se mnou letí Míla Novotný a přidává se k nám druhé letadlo - TL 96 Stár Adriana Parajňaka se kterým letí také Jarda Klacek. Pokračujeme přes italské vnitrozemí a Elbu na Korsiku a Sardinii. Ze Sardinie se vydáváme na dlouhý přímý přelet nad mořem na Maltu. Letíme více než 600 km nad vodou. Z Malty se vracíme na Sicílii a přes Reggio di Calabria odlétáme na Korfu. Krátký přelet východního pobřeží Itálie s tankováním v Pescaře nás čeká ještě při návratu z Řecka do Slovinska. Při letu do Pescary fouká vcelku silný protivítr, mnohem silnější než předpovídali řečtí meteorologové. Na východním pobřeží Itálie moc letišť neni a tak jsme museli naplánovat trasu nadoraz s palivem. Během letu však paliva ubývá více než by mělo a nezbývá než mezinárodní let z Řecka divertovat na malinké UL letiště, jediné které je asi 60 km před Pescarou. Je to spíše louka - Avios Arcora, ale i přes to se pár minut po našem přistání objevuje místní pilot a velice ochotně nás veze k nedaleké benzinové pumpě abychom mohli doplnit palivo. Kanystry měl už v autě, asi z našeho přistání přes jeho domeček, který je nedaleko plochy pochopil co potřebujeme. Jen co jsme nalili benzín, tak záhadně zmizel. Tomu říkám pomoc v nouzi v pravý čas.

AKTUALITY:

Žádné odpovídající články nebyly nalezeny!

... další aktuality

FOTOGALERIE:

Žádné odpovídající galerie nebyly nalezeny!

... další fotogalerie