|
|
|
|
|
|
Prolétávané státy
Malta
Malta - podmínky létání (kontakty, užitečné informace) Povolení pro provoz UL v zemi: nevyžaduje se Podmínky vstupu a výstupu: FPL Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004 Požadavky na speciální vybavení letadla: nejsou Kontakty na letecké úřady, organizace, služby: Národní letecký úřad: Department of Civil Aviation, e-mail: civil.aviation@gov.mt, web: www.dca.gov.mt, tel: +356 2122 2936, fax: +356 2123 9278 Národní organizace UL létání: Island Microlight Club Malta, e-mail: info@islandmicrolightclub.com, web: www.islandmicrolightclub.com, tel: (+356) 21372798 / 21448529, (+356) 9949 8898 / 9945 7493 Meteoinformace: Malta Weather, web: www.maltaweather.com; MetOffice, web: www.maltairport.com/weather Ostatní kontakty: Letecká škola, web: www.maltaflying.com; AOPA Malta, web: www.aopa-malta.org Plánování letů: vyžaduje se na každý let Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení Průměrná cena paliva: AVGAS 100LL 1,7 USD/litr Průměrná cena letištních poplatků: Luqa - přistání 2,10 LM, parkování 3 dny 1,7 LM, handling 15 LM (1LM~cca 67Kč) Běžná dostupnost služeb na letištích: na celé Maltě je jedno jediné letiště - Luqa, je to mezinárodní letiště, všechny předletové služby jsou plně dostupné Naše subjektivní hodnocení: Ač jste nuceni přistát na velkém mezinárodním letišti, je vše vcelku bezproblémové. Dříve bylo na Maltě ještě jedno letiště, to je však již zrušeno. Místní komunita UL pilotů se snaží vybudovat plochu pro UL letadla, avšak narážejí na legislativní problémy i na vysokou cenu půdy vzhledem k hustotě zalidnění ostrova. Ostrov je malý a i s přilehlými ostrovy jej celý oblétnete za necelou hodinu.
Na Maltu přilétáváme přímo ze Sardinie. Nejdříve se mi nechce letět tak dlouhý úsek nad mořem v kuse - je to přeci jen více než 600 km. Plánuji zastávku na jihu Sicílie pro natankování a celkově chci letět po sicilském pobřeží. Když však telefonicky ověřuji dostupnost paliva a možnost přistání na UL ploše na jihu Sicílie, dozvídám se, že tam v této době fouká každé odpoledne tak silný vítr, že není možné přistát před šestou hodinou. To je pro nás však pozdě, nestačili bychom už doletět na Maltu. Šéf letecké školy na sicilském letišti mne nabádá k přímému letu až na Maltu. Je to skoro stejně daleko a kdyby se rozfoukalo proti tak vždycky můžeme divertovat na nějaké větší letiště na Sicílii. Letíme v 6000 stopách a fouká nám čerstvý vítr dozad, tak celý let trvá jen tři hodiny. Let je neobyčejně klidný. Jednou za třicet minut se nahlásím italskému dispečerovy, tak jak to po mne chtěl. Daleko na obzoru se rýsuje sicilské pobřeží, je skoro nerozeznatelné je-li to země nebo oblačnost, jinak je všude kolem nás jen modro - nahoře i dole.
Na Maltě nás již čekají členové místního UL klubu, kteří nám nabídli možnost zůstat v jejich hangáru a starají se o nás celou dobu našeho pobytu. Na jedno odpoledne plánujeme společný let okolo ostrova - poletím já se Stingem, Adrian se Stárem a místní piloti se svými stroji. Celý ostrov oblétáme za necelou hodinu i s fotografováním. Při letu jsme provedli výměny posádek a já i Adrian jsme svezli místní piloty, kterým se letadla od TL Ultralight velice líbí. Létají zde přeci jen na letadlech o nějakou tu generaci starších.
Je zvláštní pocit, když letíte na výlet okolo celého státu a nemůžete přistát na jiném letišti, než kde jste odstartovali. Na celé Maltě totiž více letišť není. Je zde jen Luqa international. Ale provoz UL a sportovních letadel na letišti je vcelku bezproblémový. Akorát kdyby jste chtěli zalétnout k sousedovy na kafe, musíte až na italskou Sicílii.
AKTUALITY:
Žádné odpovídající články nebyly nalezeny! ... další aktuality
FOTOGALERIE:
Žádné odpovídající galerie nebyly nalezeny! ... další fotogalerie
|
|
|