Sting flies 'round Europe Sting flies 'round Europe
European UnionCzech RepublicGermanyFranceSpainPortugalItalyMaltaGreeceSloveniaHungarySlovakiaAustria

LuxembourgBelgiumUnited KingdomIrelandThe NetherlandsDenmarkSwedenNorwayFinlandEstoniaLatviaLithuaniaPoland
TL ULTRALIGHT LONG DISTANCE FLIGT EXPEDITION 2006
Sting flies 'round Europe

Eglish language version ENGLISH Český jazyk ČESKY


EXPEDIČNÍ STOLNÍ KALENDÁŘ 2007

možno objednat zde

HLAVNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
TL-Ultralight

EXPEDICI PODPORUJÍ:
Databáze letišť LD Aviation Prague
NAV Flight Services Protool - Profesionální elektronářadí
WIA internet services

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
LAA - Pilot Aerosalon Jihlava
Aviatická pouť Aeroweb


Prolétávané státy

 

Malta



Malta - podmínky létání (kontakty, užitečné informace)
Povolení pro provoz UL v zemi: nevyžaduje se
Podmínky vstupu a výstupu: FPL
Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004
Požadavky na speciální vybavení letadla: nejsou
Kontakty na letecké úřady, organizace, služby:
Národní letecký úřad: Department of Civil Aviation, e-mail: civil.aviation@gov.mt, web: www.dca.gov.mt, tel: +356 2122 2936, fax: +356 2123 9278
Národní organizace UL létání: Island Microlight Club Malta, e-mail: info@islandmicrolightclub.com, web: www.islandmicrolightclub.com, tel: (+356) 21372798 / 21448529, (+356) 9949 8898 / 9945 7493
Meteoinformace: Malta Weather, web: www.maltaweather.com; MetOffice, web: www.maltairport.com/weather
Ostatní kontakty: Letecká škola, web: www.maltaflying.com; AOPA Malta, web: www.aopa-malta.org
Plánování letů: vyžaduje se na každý let
Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení
Průměrná cena paliva: AVGAS 100LL 1,7 USD/litr
Průměrná cena letištních poplatků: Luqa - přistání 2,10 LM, parkování 3 dny 1,7 LM, handling 15 LM (1LM~cca 67Kč)
Běžná dostupnost služeb na letištích: na celé Maltě je jedno jediné letiště - Luqa, je to mezinárodní letiště, všechny předletové služby jsou plně dostupné
Naše subjektivní hodnocení: Ač jste nuceni přistát na velkém mezinárodním letišti, je vše vcelku bezproblémové. Dříve bylo na Maltě ještě jedno letiště, to je však již zrušeno. Místní komunita UL pilotů se snaží vybudovat plochu pro UL letadla, avšak narážejí na legislativní problémy i na vysokou cenu půdy vzhledem k hustotě zalidnění ostrova. Ostrov je malý a i s přilehlými ostrovy jej celý oblétnete za necelou hodinu.


Na Maltu přilétáváme přímo ze Sardinie. Nejdříve se mi nechce letět tak dlouhý úsek nad mořem v kuse - je to přeci jen více než 600 km. Plánuji zastávku na jihu Sicílie pro natankování a celkově chci letět po sicilském pobřeží. Když však telefonicky ověřuji dostupnost paliva a možnost přistání na UL ploše na jihu Sicílie, dozvídám se, že tam v této době fouká každé odpoledne tak silný vítr, že není možné přistát před šestou hodinou. To je pro nás však pozdě, nestačili bychom už doletět na Maltu. Šéf letecké školy na sicilském letišti mne nabádá k přímému letu až na Maltu. Je to skoro stejně daleko a kdyby se rozfoukalo proti tak vždycky můžeme divertovat na nějaké větší letiště na Sicílii. Letíme v 6000 stopách a fouká nám čerstvý vítr dozad, tak celý let trvá jen tři hodiny. Let je neobyčejně klidný. Jednou za třicet minut se nahlásím italskému dispečerovy, tak jak to po mne chtěl. Daleko na obzoru se rýsuje sicilské pobřeží, je skoro nerozeznatelné je-li to země nebo oblačnost, jinak je všude kolem nás jen modro - nahoře i dole. Na Maltě nás již čekají členové místního UL klubu, kteří nám nabídli možnost zůstat v jejich hangáru a starají se o nás celou dobu našeho pobytu. Na jedno odpoledne plánujeme společný let okolo ostrova - poletím já se Stingem, Adrian se Stárem a místní piloti se svými stroji. Celý ostrov oblétáme za necelou hodinu i s fotografováním. Při letu jsme provedli výměny posádek a já i Adrian jsme svezli místní piloty, kterým se letadla od TL Ultralight velice líbí. Létají zde přeci jen na letadlech o nějakou tu generaci starších. Je zvláštní pocit, když letíte na výlet okolo celého státu a nemůžete přistát na jiném letišti, než kde jste odstartovali. Na celé Maltě totiž více letišť není. Je zde jen Luqa international. Ale provoz UL a sportovních letadel na letišti je vcelku bezproblémový. Akorát kdyby jste chtěli zalétnout k sousedovy na kafe, musíte až na italskou Sicílii.

AKTUALITY:

Žádné odpovídající články nebyly nalezeny!

... další aktuality

FOTOGALERIE:

Žádné odpovídající galerie nebyly nalezeny!

... další fotogalerie