|
|
|
|
|
|
Prolétávané státy
Francie
Francie - podmínky létání (kontakty, užitečné informace) Povolení pro provoz UL v zemi: required, granted by CAA Podmínky vstupu a výstupu: FPL, použít letiště “otevřené mezinárodnímu provozu” (mezinárodní letiště) Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004 Požadavky na speciální vybavení letadla: nejsou Kontakty na letecké úřady, organizace, služby: Národní letecký úřad: Direction Générale de l'aviation Civile, web: www.dgac.fr, tel: +33(0)1 58 09 43 21 Národní aeroklub: AéroClub de France, e-mail: Communication@aeroclub.com, web: www.aeroclub.com, tel: +33(0)1 47 23 72 72 Národní organizace UL létání: FFPLUM - Fédération Française de Planeur Ultra-léger Motorisé, e-mail: ffplum@ffplum.com, web: www.ffplum.com, tel: +33(0)1 49 81 74 43 Informace o létání, letištích, AIP: Service de l'information aeronautique, web: www.sia.aviation-civile.gouv.fr, tel: +33(0)5 57 92 55 55; Guide Delage - Editions Delville, e-mail: guide.delage@delville.fr, tel: +33(0)1 4222 7290, fax: +33(0)1 4222 6562 Meteoinformace: Météo France, web: www.meteofrance.com Plánování letů: nevyžaduje se v prostoru třídy G Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení Průměrná cena paliva: AVGAS100LL 1,6-1,9 Euro/litr Průměrná cena letištních poplatků: malá - aeroklubová letiště běžně bez poplatků, výjimečně do 10 Eur (spíše na větším nebo mezinárodním letišti) Běžná dostupnost služeb na letištích: na většině letišť není problém postavit stan, běžně dostupné toalety a občas i sprchy,v provozní době často otevřený malý bar Naše subjektivní hodnocení: Pěkné a svobodné létání, na většině letištích přívětivé přivítání pro cizince, dostupnost leteckého benzínu na většině z nich. Okolí Paříže obzvláště severní část je hustě obsazena vojenskými prostory. O víkendu je však většina četných prostorů nízkého navádění (tzv. „nudlí“) neaktivní.
Do Francie vstupujeme přes malé letiště Haguenau. Dále postupujeme severně Paříže na pobřeží kanálu La Manche. Snažíme se lětět do Bretaně, ale špatné počasí nás vrací zpět do vnitrozemí. Pokračujeme na atlantické pobřeží do Bordeaux a odtud do Španělska a Portugalska. Při zpáteční cestě ze Španělska do Itálie letíme přes Perpignan do Avignonu, dále na Azurové pobřeží a okolo Monaka po pobřeží Středozemního moře do Itálie.
Létání ve Francii je velice příjemné. Téměř na každém letišti je dostupný Avgas a skoro nikde od nás nechtěli přistávací poplatky. Automobilový benzín běžně není dostupný, ale na letištích kde je hustší provoz UL letadel je občas některý majitel UL svolný prodat z vlastních zásob Natural dovezený od pumpy v kanystrech. Byl to začátek naší cesty tak mi tento stav přišel vcelku normální, ale jak se dočtete v dalších dílech seriálu je mnoho států kde je situace horší. Například v Norsku jsem běžně platil v přepočtu cca 750,- korun za přistávací poplatek jen z důvodu dotankování paliva.
Na většině Francouzských letišť je bez problému možné postavit stan nebo přespat pod křídlem - tak jak jsme to praktikovali my. Stan jsme nechali doma jelikož jsme šetřili každý kilogram celkové váhy letadla.
Letišt je ve Francii hodně a jsou dostatečně hustě. Bez problémů se dají najít taková, která jsou v příjemné vzdálenosti od města i v případě že jste odkázáni pouze na vaše vlastní nohy.
Celkově je Francie velice pohostinná a z letadla je stále na co se dívat.
AKTUALITY:
Žádné odpovídající články nebyly nalezeny! ... další aktuality
FOTOGALERIE:
Žádné odpovídající galerie nebyly nalezeny! ... další fotogalerie
|
|
|