|
|
|
|
|
|
Prolétávané státy
Nizozemí
Nizozemí - podmínky létání (kontakty, užitečné informace) Povolení pro provoz UL v zemi: nevyžaduje se Podmínky vstupu a výstupu: FPL Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004 Požadavky na speciální vybavení letadla: nejsou, nad 1200ft odpovídač Kontakty na letecké úřady, organizace, služby: ; KNVvL, web: www.knvvl.nl, tel: +31 70 314 36 00; Inspectie Verkeer en Waterstaat, web: www.ivw.nl Národní organizace UL létání: KNVvL UL, web: www.microlight.nl, tel: +31 591 610441 Informace o létání, letištích, AIP: AIS the Netherlands, web: www.ais-netherlands.nl Meteoinformace: Meteo, web: www.knmi.nl Plánování letů: nevyžaduje se v prostoru třídy G Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení Průměrná cena paliva: často dostupný Natural 98 1,5-1,7 Euro/litr; AVGAS100LL 2-2,4 Euro/litr Průměrná cena letištních poplatků: Na všech letištích je zvykem vybírat přistávácí i parkovací poplatky. Na malých letištích přistání 10-20 Euro, parkování přes noc cca 10 Euro (venku na letištní ploše). Běžná dostupnost služeb na letištích: Holanďani jsou zvyklí na individuální cestování se stanem nebo karavanem a tak nikoho nepřekvapí když si zde ustelete přímo pod křídlem. Na spoustě malých letišť je dostupný automobilový benzín přímo ze stojanu za celkem srovnatelnou cenu jako u silniční čerpací stanice. Naše subjektivní hodnocení: Na letištích jsou dobře vybaveni, je dostupný meteobriefing a paliva, rádi vám pomůžou se sehnáním noclehu. Horší je to již třeba s půjčením auta - to musíte často do většího města pěšky pro auto a zase po jeho vrácení zpět pěšky na letiště.
Holandsko je sice placatá, ale letecky pěkná a zajímavá země. Pro malá a obzvláště ultralehká letadla jsou zde dobře zařízeni. Holanďani jsou pověstní svou náklonností k cestování se stanem nebo karavanem a nocováním v kempu. Nikdo se zde nepodivuje když si ustelete na letišti přímo pod křídlem vašeho letadla a když budete chtít bydlet v dobře vybaveném kempu, máte téměř jistotu že jej najdete do pár minut chůze od každého letiště. Další příjemnou skutečností je dobrá dostupnost automobilového Naturalu přímo na letištích - z výdejních stojanů. Je za běžnou cenu jako u automobilové čerpací stanice (jen občas o desetník či dvacetník Eura dražší). Trochu nepříjemné je asi všudypřítomné vybírání přistávacích a parkovacích poplatků. Je to zde však běžným zvykem, tak se s tím člověk musí smířit. Někdy jsme platili i více za parkování letadla na ploše nežli za postel v chatce v kempu - a to se nedá říci, že by na letišti přes noc letadélko dostávalo nějaký zvláštní servis.
Počasí je v Holandsku díky blízkosti moře a rozsahu vnitrozemských vodních ploch dost proměnlivé. Jsou zde časté mlhy a není vyjímkou hustý opar, který dosahuje jen pár desítek metrů nad zem. Ale stačí vystoupat o pár metrů výše a letová dohlednost se radikálně zlepší. Chvíli mi však trvalo nežli jsem si na tento stav zvyknul.
Pro mne jsou nejhezčím zážitkem z létání v Holandsku severní ostrovy Texel, Vieland, Terschelling, Ameland. Příliv a odliv zde odkrývá rozsáhlé písečné pláně, ve který velmi mělké moře kreslí úžasné obrazce písečných vrásek. Zlatožlutá barva mořského písku ve spojení s azurově-zelenkavou barvou mořské vody tvoří nezapomenutelné scenerie.
Ostrov Ameland je například z letiště Karlovy Vary vzdálen pouze něco málo přes 600 km, což je dnes pro moderní ultralehká letadla vzdálenost překonatelná bez mezipřistání. Je to krásná destinace pro víkendový výlet. A pokud vám to nelétá tak rychle abyste tam dolétli na jeden zátah, tak se vůbec nemusíte bát zastávky pro natankování v Německu.
AKTUALITY:
Žádné odpovídající články nebyly nalezeny! ... další aktuality
FOTOGALERIE:
Žádné odpovídající galerie nebyly nalezeny! ... další fotogalerie
|
|
|