Sting flies 'round Europe Sting flies 'round Europe
European UnionCzech RepublicGermanyFranceSpainPortugalItalyMaltaGreeceSloveniaHungarySlovakiaAustria

LuxembourgBelgiumUnited KingdomIrelandThe NetherlandsDenmarkSwedenNorwayFinlandEstoniaLatviaLithuaniaPoland
TL ULTRALIGHT LONG DISTANCE FLIGT EXPEDITION 2006
Sting flies 'round Europe

Eglish language version ENGLISH Český jazyk ČESKY


EXPEDIČNÍ STOLNÍ KALENDÁŘ 2007

možno objednat zde

HLAVNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
TL-Ultralight

EXPEDICI PODPORUJÍ:
Databáze letišť LD Aviation Prague
NAV Flight Services Protool - Profesionální elektronářadí
WIA internet services

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
LAA - Pilot Aerosalon Jihlava
Aviatická pouť Aeroweb


Prolétávané státy

 

Řecko



Řecko - podmínky létání (kontakty, užitečné informace)
Povolení pro provoz UL v zemi: nevyžaduje se
Podmínky vstupu a výstupu: FPL
Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004
Požadavky na speciální vybavení letadla: nejsou
Kontakty na letecké úřady, organizace, služby:
Národní letecký úřad: CAA - FLIGHT STANDARDS DIVISION-PRIVATE AVIATION SECCION, web: www.hcaa.gr
Národní organizace UL létání: Hellenic Aeronautical and Airsports Federation Microlight Division, e-mail: eale@hol.gr, web: www.elao.gr, tel: +30-210-9649 788
Ostatní kontakty: AOPA, web: www.aopa.gr, tel: +30 210 9973030
Plánování letů: vyžaduje se na každý let
Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení - k UL letadlům přistupují jako k běžným letadlům
Průměrná cena paliva: AVGAS100LL 2,2-2,5 Euro/litr
Průměrná cena letištních poplatků: přistání cca 2 Eura, na většině letišť platíte povinný handling cca 40 Euro/přistání/letadlo
Běžná dostupnost služeb na letištích: na letištích není možné spát ve stanu jelikož se jedná o velká mezinárodní letiště, sportovní letiště téměř neexistují, existuje pár soukromých letišť, ale tam nám nedoporučovali přistát bez povolení majitele, téměř na všech letištích je plný servis předletových informací (poskytovaný velmi vstřícně přímo na věži) a vždy několik půjčoven aut za velmi slušné ceny
Naše subjektivní hodnocení: V Řecku je sportovní létání velmi řídké, neexistuje síť sportovních letišť, jste odkázáni na velká IFR mezinárodní letiště. Nadruhou stranu k nám byli všude velice milý a vstřícní, chvíli nám však trvalo než jsme se seznámili s místními byrokratickými postupy (před i po letu je zapotřebý vyplnit několik úplě zbytečných formulářů a na správných místech odevzdat tu správnou kopii). Létání v Řecku je díky členitosti terénu velmi pěkné, jediný problém je s malou dostupností Avgasu - je jen na několika letištích.


Řecko patří mezi země které mám opravdu rád. Řekové jsou velice příjemní a pohostiní a členitost místní krajiny mne přímo fascinuje. Ať už je to z letadla nebo z plachetnice. Do Řecka vstupujeme přes Korfu, letíme přímo z Malty s mezipřistáním pro natankování v Reggio di Calabria na úplném jihu Itálie. Létání v Řecku je vcelku pěkné až na několik ale. Asi nejdříve vás překvapí, že kromě velkých letišť, kam vozí aerolinky na dovolenou turisty, nemáte téměř kde přistát. Sportovní letiště v Řecku těměř nejsou, je zde pár soukromých letišť, ale od jejich návštěvy nás všichni odrazovali. Vcelku to chápu, když si někdo pro své potěšení postavý letišťátko s jedenapůl kilometrovým asfaltem, asi nestojí o to aby mu tam létali nějací nadšenci. Hned druhá věc, která vás stihne překvapit velmi brzy po přistání na prvním řeckém letišti je byrokracie. Začnete ihned vyplňovat mnoho úplně zbytečných papírů. Když se však stihnete dostatečně rychle naučit, který papír máte kde, komu a kdy odevzdat, jste vítězem. Dalším oříškem místního létání je nedostupnost leteckého benzínu. Většina letadel zde létá na petrolej a pro těch pár písťáků, nestojí za to, mít Avgas na každém letišti. Když jsme chtěli sehnat kanystry a zajet si pro benzín k automobilové pumpě, zjistili jsme, že neexistuje způsob jak benzín pronést na letiště k letadlu přes několikanásobou bezpečnostní kontrolu. Tak vám nezbyde než celé létání po ostrovech plánovat hlavně podle velikosti vaší nádrže. Všechno zlé je však pro něco dobré, na letišti vždy dostanete kvalitní meteopředpověď a většina dispečerů byla také velmi vstřícná, když jsme potřebovali s čímkoliv poradit či pomoct. Když jsme chtěli letěn na letiště, na které bylo zapotřebí vyžádat povolení k přistání, ani nám to neříkali a rovnou povolení zařídili sami. Nemalou výhodou je také možnost půjčit si auto téměř na všech letištích. Všude najdete kanceláře několika autopůjčoven a ceny jsou zde velmi slušné. Již v Praze jsem si vytyčil za cíl doletět na ostrov Santorini. Nad oblastí Kyklád byl, jako zde běžně bývá, dost silný vítr, ale nám se ho podařilo překonat a vytčeného cíle jsme dosáhli. Zpět jsme se vraceli zase okolo Athén na Korfu a pokračovali jsme do Itálie a Slovinska.

AKTUALITY:

Žádné odpovídající články nebyly nalezeny!

... další aktuality

FOTOGALERIE:

Žádné odpovídající galerie nebyly nalezeny!

... další fotogalerie