|
|
|
|
|
|
Prolétávané státy
Polsko
Polsko - podmínky létání (kontakty, užitečné informace) Povolení pro provoz UL v zemi: vyžaduje se, vystavuje CAA Podmínky vstupu a výstupu: FPL na mezinárodní letiště Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004 Požadavky na speciální vybavení letadla: nejsou Kontakty na letecké úřady, organizace, služby: Národní letecký úřad: Civil Aviation Office, e-mail: sekretariat@ulc.gov.pl, web: http://ulc.gov.pl, tel: +48-22-520 7242, +48-22-520 7200 (switch board), fax: +48-22-520 7300 Národní aeroklub: AEROKLUB POLSKI, web: www.aeroklubpolski.pl Plánování letů: vyžaduje se FPL Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení Průměrná cena paliva: AVGAS100LL 8 PLN/litr Průměrná cena letištních poplatků: ve Varšavě jsme byli v tranzitu (přistáli jsme jen pro tankování) a neplatili jsme žádný poplatek Běžná dostupnost služeb na letištích: ve Varšavě jsme dostali perfektní servis, meteobriefing až k letadlu a ani handlingová společnost ani letiště od nás nechtěli ani zlatku poplatků, což mne velice příjemně překvapilo Naše subjektivní hodnocení: pro nedostatek času jsme Polsko jen přelétávali se zastávkou na doplnění paliva ve Varšavě, avšak kvalita poskytovaných letových informačních služeb byla vynikací, což jsme mohli ocenit díky dost divokému počasí (mnoho přeháněk a bouřek)
Počasí cestou z Vilniusu je pěkně divoké. Letíme na Varšavu a po přechodu fronty, která se přehnala přes celé území vnoci, hned naskakují mraky a začínají se formovat přeháňky a bouřky. Jsem rád když překračujeme hranice Polska. V Litvě již další den trávit nechci.
Na rádiu poslouchám polštinu, a ač polsky neumím nic jiného nežli frázi, "slečno, vám to ale sluší," žasnu nad ochotou a profesionalitou polských dispečerů. Je neděle a vzduch je plný VFR letů malých sportovních letadel. Dispečeři všem letadlům podávají velmi přesné a kvalitní informace o počasí. V okamžiku, kdy se začnu vyhýbat přeháňce, ozývá se na rádiu doporučený vektor obletu a rozsah srážkové oblačnosti. Dispečer mne aktuálně a přesně vektoruje pro oblet provazců deště padajících z nebe.
Ve Varšavě přistáváme na velkém mezinárodním letišti. Mezinárodní let na GA letiště Babice je třeba objednat 48 hodin předem a to bylo mimo naše možnosti. Přelétáváme centrum města a přistáváme těsně před silnou přeháňkou. Byl jsem připraven na pořádně vysoké poplatky. Jsme však jen v tranzitu - doplníme benzín a letíme dále do Ostravy. Letový plán na druhý úsek jsem si podal již ve Vilniusu, tak nemusím ani na briefing. Dozvídám se, že nebudeme platit nic kromě natankovaného benzínu. Jsem více než příjemně překvapen a to ještě dostáváme od handlingu aktuální počasí a po celou dobu čekání na plnění azyl před hustým deštěm v jejich mikrobuse. A půjčili nám deštník. Prostě dokonalý servis.
Z Varšavy pokračujeme domů do Mošnova. Chtěl jsem ještě večer odletět na Osičiny, ale trochu jsme se zdrželi a tak přistáváme se západem slunce. Nad Ostravou nás vítá krásná impozantní duha přes celé nebe. Let je úžasně klidný, přeháňky jsou tentokráte jinde a tak můžeme letět přímo. Na mošnovském letišti přistáváme na mokrou dráhu. Ještě před pár minutami tady byla hustá přeháňka a teď je vymetené nebe a krásný západ slunce. Jsem zvědavý, jak bude vypadat počasí zítra. Za dva dny musí být expediční Sting v Anglii na PFA Rally.
AKTUALITY:
Žádné odpovídající články nebyly nalezeny! ... další aktuality
FOTOGALERIE:
Žádné odpovídající galerie nebyly nalezeny! ... další fotogalerie
|
|
|