Sting flies 'round Europe Sting flies 'round Europe
European UnionCzech RepublicGermanyFranceSpainPortugalItalyMaltaGreeceSloveniaHungarySlovakiaAustria

LuxembourgBelgiumUnited KingdomIrelandThe NetherlandsDenmarkSwedenNorwayFinlandEstoniaLatviaLithuaniaPoland
TL ULTRALIGHT LONG DISTANCE FLIGT EXPEDITION 2006
Sting flies 'round Europe

Eglish language version ENGLISH Český jazyk ČESKY


EXPEDIČNÍ STOLNÍ KALENDÁŘ 2007

možno objednat zde

HLAVNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
TL-Ultralight

EXPEDICI PODPORUJÍ:
Databáze letišť LD Aviation Prague
NAV Flight Services Protool - Profesionální elektronářadí
WIA internet services

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
LAA - Pilot Aerosalon Jihlava
Aviatická pouť Aeroweb


Nad mořem do Itálie


Pont du Gard, Castellet, podél pobřeží do Itálie, letiště Bajalupo
[23.06.2006] [ Francie ]

Po naplánování další cesty jsme letěli na jih, kde si pamatuji z pozemních cest krásný akvadukt Pont du Gard. I ze vzduchu vypadal skvěle:). Jen mě mátlo, že nevidím v krajině známky pokračování. Jen o několik kilometrů dál bylo poměrně velké archeologické naleziště, patrně odkrývají nějaké pozůstatky města z římské doby.

O něco dále se Patrik zeptal řídícího na vedlejším letišti zda se můžeme zaletět podívat na známý most v Avignonu. Bez problémů nás pustil s přiděleným squakem ať se kocháme.

O kousek dál je velký vojenský prostor, kterým nás řídící provedli přízemním letem.

Naše mezipřistání jsme udělali na letišti Castellet vedle kterého je hned vedle zkušební závodní dráha pro formule F1.Když jsme na stojánce uviděli Boeing 737, trochu jsme znejistěli zda nás tu budou chtít, ale vůbec nebyl s ničím problém. Nakonec tu mají tak desetkrát menší provoz nežli v Benešově touto dobou:).

Jak jsme se dočetli, přistáli jsme na nejexkluzivnějším letišti azurového pobřeží. Naštěstí ceny v blízké restauraci byly docela neexkluzivní.

Podat letový plán bylo tentokrát pestřejší, protože letiště Bajalubo, na kterém nás čekal dealer TL Ultralight nemělo přidělenou značku ICAO a ani nebylo na běžných mapách. Tak jsme museli každému řídícímu vysvětlit, že Bajalubo je letiště kilometr od VOR TOZ.

Naše další cesta vedla podél pobřeží až do Itálie. Obvykle jsme mohli letět ve výšce 1500 ft a ve vzdálenosti asi 10 km od břehu jen u Nice jsme museli držet výšku 500 ft kvůli blízkému letišti přímo na pobřeží. Po chvilce se ale řídící slitoval a dovolil nám alespoň 700 ft. V Itálii jsme odbočili do vnitrozemí a za hodinku jsme byli u radiomajáku VOR, u kterého leželo letiště Bajalubo.

Bajalubo je typické italské ultralightové letiště – travnatá plocha od délce cca 450 m u které nejsou překážkové roviny zbytečně moc vykácené. Přivítal nás distributor TL Ultralight Sergio Salgaro a mechanik Antonio, uklidili jsme Stinga a přivítali se s dalšími členy expedice.

Kamil

  

 

Zobrazit přehled všech Aktualit.