Sting flies 'round Europe Sting flies 'round Europe
European UnionCzech RepublicGermanyFranceSpainPortugalItalyMaltaGreeceSloveniaHungarySlovakiaAustria

LuxembourgBelgiumUnited KingdomIrelandThe NetherlandsDenmarkSwedenNorwayFinlandEstoniaLatviaLithuaniaPoland
TL ULTRALIGHT LONG DISTANCE FLIGT EXPEDITION 2006
Sting flies 'round Europe

Eglish language version ENGLISH Český jazyk ČESKY


EXPEDIČNÍ STOLNÍ KALENDÁŘ 2007

možno objednat zde

HLAVNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
TL-Ultralight

EXPEDICI PODPORUJÍ:
Databáze letišť LD Aviation Prague
NAV Flight Services Protool - Profesionální elektronářadí
WIA internet services

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
LAA - Pilot Aerosalon Jihlava
Aviatická pouť Aeroweb


Konečně Španělsko!


Přelet přes hranice, Cordoba a bouřky, přistání Castellón
[21.06.2006] [ Španělsko ]

Ráno sice ještě přes nás přeběhla nějaké přeháňka, ale počasí bylo již letové. Patrik podal letový plán, zatímco já jsem vysoušel letadlo. Bylo díky dešti alespoň zase jednou hezky umyté:). Cestou ke španělským hranicím jsme se museli prodírat heodně vlhkým vzduchem, který značně snižoval dohlednost. U města Faro Patrik hlásil, že se vyhýbáme oblačnosti a odchylujeme se tak od plánované trati. Řídící reagoval rychle a rovnou nás poslal nad pobřeží, kudy jsme letěli až do Španělska. Přistáli jsme na pěkném asfaltovém letišti Leju La Juliana. Létal tu okruhy jeden Rans Cojote. Po přistání nám instruktor pomohl po telefonu uzavřít letový plán a přidal pár poznámek o létání ve Španělsku.

Po krátké zastávce na oběd jsme pokračovali do Cordoby. Krajina se postupně měnila. V Portugalsku to vypadalo, jako by celé pobřeží byla jedna velmi rozprostřená vesnice. Ve Španělsku přibylo velkých polí a olivových hájů s občasnou usedlostí a pak občas nějaké město s domy natěsnanými na sebe.

Cordoba je neřízené letiště. V čase našeho příletu byl na vyčkávací malý proudový dopravní letoun. Tak mu Patrik, řekl, že počkáme a do okruhu jsme se zařadili až po jeho vzletu. V budově je docela slušná odbavovací hala, neteo, brífing a na odbavovacích plochách stálo přes dvacet letadel,.... a ve Španělsku je to normální neřízené letiště:)) Nutno podotknout, že vážně bez problémů. Vypadá to, že nechad odpovědnost za let na pilotech není skutečně problém.

Slečna na briefingu nám s úsměvem říkala, že tu měsíc byli lidičky z Aero Vodochody a zkoušeli Aero Ae 270. Určitě udělali dobrý dojem:).

Naše další cesta pokračovala vyprahle vypadající hornatou krajinou. Nemají tu vlastně žádné lesy, jen olivové háje. Když jsme se blížili k pobřeží oblétli jsme jeden hezký Cumulonimbus a pak se začali nořit do prádelny. Sice bylo vidět podle pravidel VMC, ale o kochání se krajinou to rozhodně nebylo. Tak nám to vydrželo až do přistání na letišti Leon Castellón de la Plana. No, takhle neudržovanou dráhu s trávou prorůstající asfaltem jsem viděl asi jen v Aviero v Portugalsku. Asi tu v aeroklubu nemají nemají u nás známý systém brigád:).

Dali jsme si výbornou španělskou večeři a konečně zase jednou spali na letišti.

  

 

Zobrazit přehled všech Aktualit.