Sting flies 'round Europe Sting flies 'round Europe
European UnionCzech RepublicGermanyFranceSpainPortugalItalyMaltaGreeceSloveniaHungarySlovakiaAustria

LuxembourgBelgiumUnited KingdomIrelandThe NetherlandsDenmarkSwedenNorwayFinlandEstoniaLatviaLithuaniaPoland
TL ULTRALIGHT LONG DISTANCE FLIGT EXPEDITION 2006
Sting flies 'round Europe

Eglish language version ENGLISH Český jazyk ČESKY


EXPEDIČNÍ STOLNÍ KALENDÁŘ 2007

možno objednat zde

HLAVNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
TL-Ultralight

EXPEDICI PODPORUJÍ:
Databáze letišť LD Aviation Prague
NAV Flight Services Protool - Profesionální elektronářadí
WIA internet services

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
LAA - Pilot Aerosalon Jihlava
Aviatická pouť Aeroweb


Letíme rovnou do Portugalska!


Oloron, přelet Španělska, špatné počasí v Portugalsku
[18.06.2006] [ Portugalsko ]

Když nás ve Španělsku nechtějí, tak si jej prohlédneme jen shora a přistaneme až v Portugalsku. Představuje to 290 mil, což pro Singa není problém, cca. za 3,5 hodiny jsme tam. Svatojakubskou cestu, kterou jsme chtěli doletět až do Santiaga de Compostela tak absolvujeme jen z první poloviny (v Santiagu je bohužel také řízené letiště). Zbytek třeba dojdu někdy pěšky nebo doletím s letounem.

Ráno jsme přeletěli na letiště Oloron na úpatí Pyrenejí. Cestou jsme přelétali pásy mlhy. Přelétali jsme hranice, tak jsme si zase jednou po pár dnech podali letový plán - přímo do Portugalského letiště Braganca.

Přelet Pyrenejí a Španělského území byl hezký i když tak trochu ve stylu dopravního letadla, neboť jsme celou cestu nad horami i planinami udržovali letovou hladinu FL60.

V Bragance bylo zachmuřeno a právě po dešti. Horký jih, vysněný v chladných dnech v ČR, nás vítal dost chladně:). Dále jsme pokračovali směrem na pobřeží, ale zastavila nás postupující fronta. V Bragance neměli ani meteo, tak děkuji bratrovi Alešovi a Martinu Marečkovi, za pomoc s posláním odkazů na internet do mého mobilu. Nakonec se ukázalo, že funguje alespoň aktuální snímek z družice meteosat. Tak jsme věděli, že nemáme šanci a letěli kousek na sever do města Chaves. Byl to docela útěk, i když s jistotou volného nebe vpravo zpět do Bragancy. Letěli jsme podél fronty nad zvlněnou portugalskou krajinou, ale podle nadmořské výšky letiště nám stále přebývalo přes 1000 stop (300 m). Pak se k nám pomalu začala přibližovat terénní hrana – za ní krajina prudce padala asi tak o 400 m dolů a hluboko pod námi jsme uviděli asfaltovou dráhu. Za několik okamžiků jsme s úlevou dosedli na dráhu a na pojížděčce už nám bubnoval liják na kabinu. Pak už následovala jen samá pozitiva – taxikář bývalý vojenský pilot, výborný hotel, skvělé portské a večeře... vše za slušnou cenu. Jen to dopisování textů a třídění fotek mi nemuselo trvat do půl čtvrté ráno.

Kamil

  

 

Zobrazit přehled všech Aktualit.