Sting flies 'round Europe Sting flies 'round Europe
European UnionCzech RepublicGermanyFranceSpainPortugalItalyMaltaGreeceSloveniaHungarySlovakiaAustria

LuxembourgBelgiumUnited KingdomIrelandThe NetherlandsDenmarkSwedenNorwayFinlandEstoniaLatviaLithuaniaPoland
TL ULTRALIGHT LONG DISTANCE FLIGT EXPEDITION 2006
Sting flies 'round Europe

Eglish language version ENGLISH Český jazyk ČESKY


EXPEDIČNÍ STOLNÍ KALENDÁŘ 2007

možno objednat zde

HLAVNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
TL-Ultralight

EXPEDICI PODPORUJÍ:
Databáze letišť LD Aviation Prague
NAV Flight Services Protool - Profesionální elektronářadí
WIA internet services

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
LAA - Pilot Aerosalon Jihlava
Aviatická pouť Aeroweb


1/7 Z Kerkyry letíme přes Itálii do Pescary


Startujeme v sobotu ráno a stoupeme rovnou do hladiny 60. Ve dvou kilometrech je let nad mořem nádherně klidný a je tu příjemná teplota, jelikož dole je 37 stupňů ve stínu. Máme naplánovaný úsek z Korfu do Pescary. Vychází to s benzínem tak akorát i se započítáním větru, který má být okolo 5 až 10 kt. Fouká to ale 25 kt přímo do nosu. Musíme přidat abychom se proti větru vůbec posunovali dopředu. Benzín ubývá mnohem rychleji než by se mi líbilo.
[10.07.2006] [ Itálie ]

Letíme podél Italského pobřeží, asi 5 kilometrů nad mořem. Míjíme Brindisi a Bari a už je před námi jen Pescara. Tam je to ale sakra daleko a pohled na palivoznak v nádrži mne silně znepokojuje. Kdyby tady bylo cestou nějaké letiště, vůbec bych neváhal a divertoval bych pro benzín, ale tady žádné není. Celých dlouhých 250 km. V UL mapě nalézám jen jednu UL plochu, která připadá v úvahu pro přistání. Slibují dráhu 700 metrů. Je tu ještě pár jiných, ale tam mají dráhy max. 300 metrů dlouhé a to nám skutečně na bezpečný start nestačí. Nemám na vybranou, v nádrži je sucho a do Pescari ještě 90 kilometrů.

Na Brindisi Information hlásím diverzi mezinárodního letu na jakousi loučku. Dispečer to není schopen pochopit. Stále mi opakuje, že tam žádné letiště není a nemohu tam přistát. Vysvětluju mu, že je to jen a jen soukromé letiště a že jsem si jist, jak to tam vypadá. Samozřejmě v to, že tam letiště je, mohu jen doufat a zda má dráha skutečně 700 metrů je velká otázka. Za letu uzavírám letový plán a z kilometrový výšky se snažíme letiště najít. Nemám souřadnice, jen puntík v mapě 1:500 000. Chvíli nám to trvá, ale nacházíme jej.

Za pár minut sedíme na zemi. Dráha má sice jen 500 metrů, jak zjišťuji při přeměření pomocí mé GPS, ale je dostatečná. Místní pilot, který nás asi viděl přistávat a ihned přijel, nám velmi ochotně přivezl každému jeden kanistr benzínu od pumpy a my pokračujeme do Pescary. Po natankování v Peskaře počítáme, jak jsme na tom byli a zjišťujeme, že bychom obě letadla seděly asi tak dva kilometry před letištěm rozmlácený o skálu. Čas za letu je skutečně neúprosný. Jsem rád, že dnes vše dobře dopadlo.

 

 

Zobrazit přehled všech Aktualit.