Sting flies 'round Europe Sting flies 'round Europe
European UnionCzech RepublicGermanyFranceSpainPortugalItalyMaltaGreeceSloveniaHungarySlovakiaAustria

LuxembourgBelgiumUnited KingdomIrelandThe NetherlandsDenmarkSwedenNorwayFinlandEstoniaLatviaLithuaniaPoland
TL ULTRALIGHT LONG DISTANCE FLIGT EXPEDITION 2006
Sting flies 'round Europe

Eglish language version ENGLISH Český jazyk ČESKY


EXPEDIČNÍ STOLNÍ KALENDÁŘ 2007

možno objednat zde

HLAVNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
TL-Ultralight

EXPEDICI PODPORUJÍ:
Databáze letišť LD Aviation Prague
NAV Flight Services Protool - Profesionální elektronářadí
WIA internet services

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
LAA - Pilot Aerosalon Jihlava
Aviatická pouť Aeroweb


25/6 Z Malty přímo do Řecka s tankováním v Regio di Calabria



[04.07.2006] [ Řecko ]

Létání na Maltě je pěkné, ale procedury na místním jediném letišti jsou fakt děsné. Částečně je to tím, že je to mezinárodní IFR letiště s pohybem 3 miliony cestujících ročně a částečně silnou místní byrokracií. Po čtyřicetiminutovém vyčkávání v letadle na ostrém sluníčku, se záchranou vestou kolem krku a sluchátky na uších dostávám konečně povolení starovat motor. Vylévám pot ze sluchátek a startuji. Nebýt našich místních přátel, asi bychom tam seděli ještě teď. Celou třičtvtě hodinu protelefonovali a vysvětlovali všem možným úředníkům, že máme skutečně všechny papíry i razítka vpořádku.

Za pár desítek minut jsme nad Itálií - vítá nás Sicílie. Pokračujeme na Sirakusy a dále na Regio di Calabria. Přistání od moře, přes přilehlé kopečky. Uvolňuji po Bravo, dispečer mi k tomu dodává druhou doprava. Po pravé ruce na TWY B je však jen tráva a potom odbavovací plocha na které stojí MD9 Alitalie. Jak jsem se koukal stále po zemi po pojížděčkách, tak jsem si jí ani nevšiml. Teď koukám že na nás bliká pojížděcím reflektorem. Stojíme pár metrů před ní, teda spíše před jejím příďovým kolem a pod ní. Pilot na nás z okénka s úsměvem mává, že tudy skutečně ne a směje se na celé kolo. Až teď, tváří v tvář tomu obru, mi dochází že něco není v pořádku. Aha, ta druhá vpravo nebyla z Bravo dále ale z RWY, takže jsem měl jet po Charlie. Omlouvám se na věž a honem to otáčím zpět a na TWY C.

Benzin, přistávací poplatek a rovnou na start. Stoupu jako Boeing do FL50. Let je opět úžasně kliný a po třech hodinách přistáváme na Korfu. Celá cesta z Malty až do řecka trvala 5 hodin letového času a stála nás celkem 76 litrů benzínu. Kdyby to nefoukalo trošku proti, tak bychom letěli přímo, ale nechtěl jsem kousek před Korfu přistávat do vody bez benzinu. Začínám si uvědomovat, že Sting je opravdu úžasný dopravní prostředek. V jednom dni jsme zvládli příjemnou pozdní snídani s ranním koupáním v moři na Maltě a odpoledne již jsme v Řecku na Korfu a baštíme gyros s tzatzikama. Přitom byl celý let úplně klidný, kdybych měl noviny, tak bych si je vklidu přečetl celé. Žádné turbulence, jednou za půl hodiny jsem svoji polohu nahlásil dispečerce a letadlo v tom oleji letělo samo.

A zase máme co oslavovat, vstoupili jsme do třetího časového pásma v průběhu letu. Portugalsko bylo mínus jedna hodina proti SELČ a tady je to plus jedna hodina!

 

Zobrazit přehled všech Aktualit.